Moet je ingeschreven staan bij de gemeente om gemeentelijke belastingen te (kunnen) betalen?
Hoi!
Ik ga verhuizen, maar ik moet mijn nieuwe woning alvast huren, terwijl ik mijn oude woning ook nog steeds huur. Dit zal ongeveer een paar maanden zo zijn.
Nu kan ik mij dus nog niet inschrijven op mijn nieuwe adres op het moment dat ik nog op mijn oude adres sta ingeschreven. Ik kan mij daar pas uitschrijven op het moment dat mijn huurcontract daar afloopt (toch? Krijgt de makelaar bericht op het moment dat ik mij uitschrijf bij de woning?)
Eindstand zal ik dus voor een paar maanden ingeschreven staan op een hoofdadres (oude woning) en een tweede woning hebben. Nu vroeg ik mij af of het nodig is om ingeschreven te staan bij de gemeente bij die tweede woning om ook daar gemeentelijke belasting te krijgen? Of worden die belastingen per adres opgelegd, ipv op de persoon?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Uiteindelijk zou ik graag willen ingeschreven blijven staan bij mijn oude adres, en toch naar mijn nieuwe woning kunnen gaan én daar wel gemeentelijke belastingen betalen, ook al sta ik er niet ingeschreven.
Bedankt!
Let trouwens goed op met dingen als inboedelverzekering enzo, die moet je dan tijdelijk op 2 adressen zetten
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.