Waarom mag tabak nog steeds verkocht worden?
De overheid ZEGT dat ze wil dat mensen stoppen met roken. Steeds meer anti rook reclames en campagnes. Steeds meer plaatsen waar roken verboden is.
Waarom komt er dan geen algeheel verbod?
Toegevoegd na 20 uur:
Ik ben trouwens geen anti roker. Ik snap alleen niet hoe het zit.
Kijk de doc van Zembla maar eens: minister Schipper, minister van tabak.
En omdat we misschien iets geleerd hebben van de drooglegging in Amerika.
Toen alcohol daar verboden was steeg de (illegale) drankconsumptie to recordhooge.
Teveel eten ook.
Moet je alles verbieden wat ongezond is ? Overgewicht doodsoorzaak voor een half miljoen mensen
In de hoge- en middel inkomens landen, zijn ruim 1 miljard mensen te zwaar en daarvan zijn 300.000 mensen obesity patiënt. Meer dan 500.000 mensen overlijden jaarlijks in Noord Amerika en Europa aan zwaarlijvig gerelateerde ziektes, aldus cijfers van de World Health Organisation (WHO).
Op de deur van een snackbar staat geen foto van vet wegzuigen of aders vol met vieze smurrie. Op een fles drank, staat geen foto van iemand met de ziekte van korsakov, of van een doodgereden slachtoffer. Op TV worden geen spotjes uitgezonden van kinderen die letters schilderen met "geef mij alsjeblieft geen McDonald's" of "mama drink alsjeblieft niet tijdens een zwangerschap"
Of wil je ook ontmoedigingsbeleid op alcohol etc ?
Aan de ene kant roepen ze dat je niet moet roken en proberen ze het te ontmoedigen, terwijl ze het ook gewoon zouden kunnen verbieden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.