Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik in een andere auto afrijden dan dat ik lessen in heb gekregen?

Vorige week moest ik afrijden, helaas ben ik gezakt. Op het laatste moment kwam mijn rij instructeur erachter dat hij zijn papieren niet in orde had waardoor ik in een andere auto moest afrijden. Ik had 1 keer in deze auto gereden en dat was mijn eerste rijles. Nu vraag ik mij af of dit we mag, afrijden in een andere auto?
Ik heb onwijs veel last van faalangst en ik raakte dus ook helemaal in paniek toen ik wegreed omdat ik merkte dat deze auto heel anders reed. Ik zeg niet dat dat perse de oorzaak is dat ik gezakt ben, maar ik denk wel degelijk dat het een verschil had gemaakt als ik gewoon in 'mijn eigen' auto had afgereden.

groetjes

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja dat mag, sterker nog je mag ook elke les in een andere auto lessen. Alleen als je contractueel hebt afgesloten dat je altijd in dezelfde auto zou lessen EN zou afrijden, of als de rijschool hiermee adverteert kan je er wat van zeggen.

Toegevoegd na 1 week:
Met dank aan Theod

Als de rijschool lid is van BOVAG of ANWB kan er een klacht ingediend kan worden bij die organisaties, deze hebben in hun regels namelijk opgenomen dat de kandidaat in de auto waarin gelest is, of een auto die vergelijk baar is (zelfde merk, type, bouwjaar), moet afrijden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat mag helaas wel. Er wordt van jou verwacht dat jij gewoon in elke auto kunt rijden en dus ook moet afrijden. Alsnog is het erg jammer dat je bent gezakt. Volgende keer gewoon beter doen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing