In actie tweede artikel met korting gekocht, duurste artikel retour gestuurd. Hoeveel geld moet ik terugkrijgen?
De situatie is als volgt. Ik heb afgelopen week bij een kledingwinkel twee kledingstukken besteld. Op deze kledingstukken was een actie van toepassing, waarbij ik op het tweede (goedkoopste) product 30% korting zou krijgen.
Nu is het zo dat ik het duurste artikel, een jas, retour heb gestuurd omdat deze te groot was. Zojuist heb ik een bevestiging gekregen dat de winkel de jas in goede orde heeft ontvangen, maar vergoed het niet de volledige prijs die ik voor de jas heb betaald. Het bedrag dat ik terug krijg, is het bedrag van de jas met aftrek van de korting op het goedkopere artikel. Een verschil van ruim 80 euro.
Naar mijn mening is dit zeer onredelijk. Als ik een andere maat voor de jas wil bestellen, moet ik hier ook gewoon die 80 euro extra voor betalen. Wat is (wettelijk gezien) het bedrag waar ik recht op heb. Het bedrag wat ik voor de jas heb betaald, of met aftrek van de korting die ik heb gekregen doordat ik deze jas als duurste artikel heb gekocht?