Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag prijsdiscriminatie?

Ik krijg op een recreatiepark een andere prijs voor water als andere bewoners. Voor de een is het 3,25 Deze mensen moesten een Allonge tekenen, waarin stond dat ze nooit meer zouden reclameren of procederen tegen het park. Als je ik niet wilde tekenen dan moet is 4, 75 betalen voor een kuub water. Dit is mijns inziens prijsdiscriminatie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nabericht. Ik kan dus nergens anders heen voor water. Het water wordt geleverd door Brabant water en als ik buiten de poort zou wonen betaal in incl. alle kosten maar 0,89

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja natuurlijk mag dat. Voorbeelden daarvan zijn de korting voor kinderen of 65+ers bij OV en bij musea. Die krijgen ook exact hetzelfde product voor een andere prijs.
8 jaar geleden
Ja dat valt onder prijsdiscriminatie. Ik ken de omstandigheden niet, maar het lijkt op ongeoorloofde prijsdiscriminatie. Het verschil in prijs voor water wordt door het park gerechtvaardigd door het tekenen voor akkoord van de bewoners van het park.
Minder betalen als men er voor tekent niet te reclameren of te procederen, vreemd geval. Dat geeft het park dus een vrijbrief om ongeoorloofde praktijken te beoefenen of niet aan hun voorwaarden te voldoen.
Nooit tekenen en als het even kan "wegwezen" en reclameren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijsdiscriminatie

Toegevoegd na 4 minuten:
Als een recreatiepark de bewoners laat tekenen dat men nooit (meer) zal procederen of reclameren tegen het park is er meer aan de hand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing