Ik moet gemeentelijke belastingen betalen terwijl ik 'op kamers' woon, kan dat?
Hoi hoi,
Ik huur een kamer, nu heb ik alsnog gemeentelijke belastingen moeten betalen. Pas achteraf (na de betaling) kan ik kwijtschelding aanvragen.
Nu wil ik zo'n kwijtscheldingsformulier invullen, alleen staat er bij dat ik de inkomsten van me huisgenoten en iedereen die hier ingeschreven staat (dus oa. verhuurder en zijn vrouw) moet opgeven.
Wordt dit dan meegerekend? Ik vind het sowieso een 'rare' vraag, ik bedoel, het is een beetje 'prive' wat me huisgenoten en verhuurder verdiend, evenals dat ik liever niet heb dat ze weten hoeveel ik verdien.
Ik ging er (in eerste instantie) van uit dat ik alleen mijn inkomsten (stufi) moet opgeven.
Dit betreft trouwens een aanslag van een paar jaar terug (nu pas betaalt) toen woonde ik elders alleen, des te 'krommer' vind ik het dat ik inkomsten van me huidige huisgenoten en verhuurder moet opgeven.
De gemeente spreekt met de verhuurder af dat de heffing in rekening wordt gebracht bij de verhuurder van het pand die het vervolgens verrekent met de huurders;
Gemeente legt geen gebruikersheffing op aan de feitelijke gebruikers van het pand.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.