Aangifte zonder bewijs, wat gebeurt er dan?
Op een rustige zaterdag middag zaten we op de bank. Ineens komt mijn stiefvader naar beneden, en zegt dat 20 euro uit Zijn kistje is gejat. Hij zei dat hij voor het einde van het weekend de dader wilde hebben, anders gaat hij uit het huis. Hij ging even een stukje rijden om tot zich zelf te komen. Toen hij terug kwam keek hij weer in het kistje, toen zat die 20 euro er weer in. Hij vroeg aan iedereen maar niemand wist van iets. Nu heeft hij mij direct aangewezen als dader, aangezien ik ooit een keer geld heb gestolen bij mijn oma. (Dit is overigens weer terug gekomen en netjes uitgepraat, ik heb nu gewoon een goede band met mijn oma). Maar ik heb het niet gedaan, hij heeft overigens geen eens bewijs alleen een vermoeden.
De volgende dag lag een brief op tafel waar in stond dat hij weg was, en als hij de dader niet had voor het einde van de dag zou hij aangifte doen. Ook zei hij dat dat gevolgen kan hebben als ik het onderwijs in wil, dat ik dan geen verklaring van goed gedrag krijg. Het ergste van allemaal is dat hij recht in mijn gezicht heeft gezegd dat ik geestelijk ziek zou zijn, en dat ik hulp moet gaan zoeken.hier heb ik het nu best moeilijk mee.
Nu is mijn vraag naar aanleiding van deze gebeurtenis:
Wat doet de politie hiermee?
Kan ik nu echt geen verklaring van goed gedrag meer krijgen?
en kunnen ze niet iets dien met vinger afdrukken op het geld?
Alvast bedankt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.