Welke wettelijke verplichtingen heb ik in onderdak verlenen aan mijn volwassen dochter?
Mijn dochter woont sinds kort bij me in. Ze verkeert in een crisissituatie en twijfelt constant aan alles. Ze komt niet tot beslissingen en verandert voortdurend van gedachte.
Ze had dan een mooie woonst gevonden voor april, maar wil dan weer in een cohousing stappen. Legt contacten met cohousing, maar wil dan weer liever alleen wonen. Vind iets in het centrum maar wil dan op de buiten en vise versa. Koopt een nieuwe auto maar weet nu niet of ze hem niet beter opzegt.Ze is zwanger en twijfelt of ze het kind zal houden. Ik begrijp nu wel dat dat een heel moeilijke beslissing is, als ze het kind houdt zal de vader lastig gaan doen, laat ze het wegnemen dan doet ze zichzelf geweld aan.
Ze had al gedacht dat ik wel samen met haar voor de opvoeding zou instaan, zoals de moeder van één van haar vriendinnen. Maar dat kan ik niet aan, ik ben nu al burnout. Alleen in noodsituaties en sporadisch wil ik wel inspringen.
Dat zij geen knopen doorhakt werkt echt op mij.
Nu is het zover dat ik iets heb van: ik wil dat ze in mei hier weg is. Ten laatste. Zodat ik opnieuw met mijn herstel kan beginnen. Met haar erbij lukt dat niet op dit moment, omdat ze zo een vat vol emoties is en heel veel aandacht vraagt, constant over zichzelf praat, nooit naar me luistert, mijn grenzen niet respecteert en me kleineert als ik deze aangeef enz...
Ze heeft ook andere normen in het huishouden enz... Soit.
Maar zij zegt dat ik gehouden ben haar in huis te houden, dat ik onderhoudsplicht heb.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.