Hoelang duurt een politieonderzoek naar vals geld?
Een tijdje terug heb ik een redelijk bedrag aan vals geld ontvangen, bij het verkopen van een goed op marktplaats. Bij deze overdracht heb ik het kenteken van de koper genoteerd, aangezien het om een redelijk geldbedrag ging; gewoon voor de zekerheid. Nu blijkt dus dat het geld vals is.
Naast het kenteken heb ik ook het telefoonnummer van de koper kunnen vergaren, en samen hiermee heb ik aangifte gedaan bij de politie, nadat de Nederlandse Bank de biljetten vernietigd had.
De aangifte is in november gedaan, en tot heden heb ik helaas nog niets gehoord. Vanmiddag ben ik langs het politiebureau gegaan, maar daar kreeg ik simpelweg de reactie dat het in onderzoek was.
Ik vroeg mij dus af hoelang zo'n onderzoek naar vals geld ongeveer duurt, en hoe serieus de politie hiermee bezig is. Met een kenteken en een telefoonnummer lijkt het mij namelijk relatief eenvoudig om in ieder geval een naam te verkrijgen, en verdere stappen zijn dan ook snel gezet, denk ik. Voor mijn gevoel doen ze in ieder geval vrij weinig, en hoe langer het duurt, hoe moeilijk het volgens mij wordt om de valsmunter te traceren.
Zelf kan ik vrij weinig doen, en ik ben natuurlijk gewoon geduldig, maar ik vroeg het me wel af. Ongetwijfeld dat iemand hier er verstand van heeft. :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.