Ben je verplicht tot betalen van een bestelling die je niet hebt ontvangen?
Hoop dat iemand mij hier kan helpen, op het moment van levering ben ik hier niet in de buurt geweest. En ook niemand anders kon in mijn woning heb een alarmsysteem dus dat had ik dan geweten. Toch is er getekend door mijn achternaam maar niemand hier van de buren heeft het zover ze zeggen en nu ben ik de dupe.
Ben al lang klant en goed betalende klant. En nu dit??!?!??!??! Erg vervelend.
Hoop dat ik bijv via rechtsbijstand voordeel kan hebben of iets dergelijks. Zie uit naar jullie reacties.
Ben verplicht tot betalen!!!! :(
Beste heer .....,
Vandaag heb ik je gebeld op het nummer *******over je vraag aan bol.com Klantenservice. Omdat ik je niet heb kunnen bereiken, beantwoord ik je vraag via e-mail.
Ik heb reactie terug ontvangen van de verantwoordelijke afdeling. Deze hebben aangegeven geen uitzondering te kunnen maken. Er is afgeleverd op locatie en ondertekend met je naam. Bol.com heeft hiermee aan haar leveringverplichting voldaan. Je moet in je eigen omgeving gaan zoeken wie het in ontvangst heeft genomen. Dat er is geleverd staat vast. We gaan hierom ook niet de bestelling annuleren.
Als je dit wilt kun je aangifte doen voor verloren goederen.
Ik ga er vanuit dat je hiermee voldoende bent geïnformeerd. Als er naar aanleiding van deze e-mail toch nog vragen zijn, dan hoor ik dit graag van je. Ik of een collega zal deze dan graag voor je beantwoorden. Voor nu wens ik je een prettige avond toe.
Met vriendelijke groet,
Joilson
Dat heb ik gedaan en kreeg toen een mail terug met aflever adres en tijd van bezorging.
Stond alleen bij getekend door ... "naam".
De bestelde beamer komt van centralpoint en dat heb ik besteld via bol.com
https://www.bol.com/nl/m/service/kopenbijandereverkopers/index.html Hier lijkt sprake van (identiteits)fraude en verduistering. Belangrijk is dat je een kopie opvraagt van de 'handtekening voor ontvangst' waarover de vervoerder beschikt zodat je die kunt vergelijken met je eigen handtekening. (Als ze erg op elkaar lijken weet je zeker dat de fraudeur een bekende is). Volgende stap: direct aangifte doen! Stuur een kopie van de aangifte naar de verzender (CP). De verzender zal moeten bewijzen dat het pakketje in jouw bezit is of is geweest. (Het omgekeerde, nl. bewijzen dat je iets NIET hebt ontvangen, is immers onmogelijk). De pakketbezorger zal dus met de billen bloot moeten en een verklaring moeten geven aan wie hij/zij het pakket heeft afgegeven. Succes!
Wat een gedoe zeg, en dat terwijl ik al erg lang tevreden klant bij bol.com was.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.