Is het verplicht om een gezondheidsvragenlijst tandheelkunde in te vullen?
Ik zit nu al zo'n dertig jaar bij dezelfde tandartsenpraktijk. Opeens, out of the blue, krijg ik vandaag een gezondheidsvragenlijst tandheelkunde in mijn brievenbus, met de mededeling dat het wettelijk verplicht is om een ingevulde vragenlijst in het dossier te hebben.
Het betreft een hele waslijst aan vragen, waarbij ik bij een aantal zo mijn vraagtekens zet of die überhaupt van belang zijn voor een tandheelkundige behandeling, maar dat terzijde.
Ik ben aan het googelen geslagen over het wettelijk verplicht zijn van zo'n lijst en kom nogal tegenstrijdige informatie tegen.
Wat me inmiddels wel duidelijk is, is dat de kans vrij groot is dat ik na het invullen van het formulier ook nog eens een rekening krijg (met een bedrag van zo'n 20 tot 22 euro) voor het verwerken van dat formulier.
Ik voel er bijzonder weinig voor om dat formulier in te vullen en al helemaal niet om daar nog een rekening voor te krijgen ook.
Nu hoop ik dat er hier iemand zit die me wel kan vertellen hoe het staat met de verplichting een dergelijke lijst in te vullen.