Hoe snel gaat een ontruiming?
Hallo
Op dit moment heeft mijn moeder helaas een huurachterstand, ikzelf ben heel hard aan het knokken om haar in het huis te laten zitten, de woningbouw is daarentegen vrij onverbiddelijk, dus ben met een externe partij aan het kijken naar een oplossing, maar wat ik dus vragen wilde, vorige week toen de woningbouw mij belde, of ik al een oplossing had, zei ik nou we zijn er druk mee bezig, en het gaat goed, ja zegt ze, ik doe een laatste poging, anders gaan we een vonnis halen. Nu is daar al meer dan een week van verstreken, er is (nog) geen deurwaarder aan de deur geweest, om opgeroepen te worden bij de rechtbank. maar kunnen ze ook zonder ons in te lichten een vonnis krijgen? Het gaat wel de goede kant op, maar naar hun zin toch te langzaam denk ik.
Wat kan ik eventueel nog het beste doen? Langsgaan bij de woningbouw?
Mijn moeder is daarentegen ook ernstig ziek, heeft Astma, bloedarmoede en diabetes, speelt dat ook nog een rol?
Een familielid van mij zat enkele maanden in de gevangenis en ik haalde af en toe zijn post uit het halletje van z'n huis.
na een maand of 4 zat er een brief bij van de woningbouw incl rechtelijke uitspraak en datum waarop het pand leeg en verlaten moest zijn. de betreffende ppersoon heeft verder nergens van gehoord, ook geen dagvaarding oid. Ik ben de sleutels in gaan leveren en de woningboouw heeft het pand leeg laten halen en de opbrengst verrekend met de huurachterstand.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.