kan jeugdzorg mijn kind afnemen als ik mij niet hou aan hun gemaakt e afsprake . graag met bronnen komen o.avan de wetboek?
Ik heb jeugdzord op mijn dak. En zou graag willen weten. Wat hun bevoegdheden zijn. Want ze dreigen mij mn kind af te nemen als ik hun links laat liggen en nie samen wil werken.
Toegevoegd na 46 minuten:
Er is geen rechter te pas gekomen.
Toegevoegd na 12 uur:
Ik ben het oneens met de melding omdat die slecht is berust op een leugen. Maar toch bang ik ben dat ze dit wel serieus nemen. Dat is ooo de reden waarom ik niet mee wil werken. Daarnaast dreigen ze me van als ik niet mee werk dat ze het me moeilijk zullen maken. Beetje machtsmisbruik. En daar vertrouw ik me kind niet aan toe
Daar is dan wel vanalles aan vooraf gegaan. Er is een rechzaak geweest. Daar hebben meerdere deskundigen en jezelf kunnen vertellen wat de situatie is. --- Als de rechter een ondertoezichtstelling uitspreekt, krijgt u een gezinsvoogd toegewezen vanuit een gecertificeerde instelling. De gezinsvoogd begeleidt uw kind en helpt u bij het oplossen van de problemen. U houdt het gezag over uw kind, maar u moet wel de hulp en ondersteuning van een gezinsvoogd bij de opvoeding van uw kind accepteren. U blijft dus zelf verantwoordelijk voor de verzorging en opvoeding van uw kind. De gezinsvoogd gaat u daarbij verplicht begeleiden. Het doel van de ots is dat u na bepaalde tijd zelf de opvoedingsverantwoordelijkheid weer kan opnemen. --- En nu vraag je of je onder de afspraken uit kunt komen. Nee, wanneer je je niet aan afspraken houdt, dan volgt er een uithuisplaatsing. Je kunt dit nalezen bij de uitspraak.
Dan kan het dat Jeugdzorg een onderzoek naar je doet. Mogelijk via een melding . Daarna zal er een uitspraak gedaan worden of er onder toezichtstelling nodig is.
Op welke punten ben je het oneens met jeugdzorg en waarom wil je niet samenwerken ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.