Als je een stukje afgelegen bouwgrond koopt, mag je er dan een chalet op laten bouwen in plaats van een woonhuis?
Of moet je dat eerst aan de gemeente vragen?
Toegevoegd na 3 minuten:
Met woonhuis bedoel ik gewoon zo'n huis van bakstenen met puntdak. En ik bedoel natuurlijk een permanent bewoonbare chalet.
Ik wil het graag (met eigen geld uiteraard, anders mag het niet) laten bouwen en het vervolgens verhuren.
Volgens omstanders is de grond te duur t.o.v. de afmeting, maar ik zie wel degelijk mogelijkheden.
Het is nu een weiland waar paarden lopen, maar de stalhouder wil een deel verkopen. Precies het deel tegen de bosrand, dus de ligging zou fantastisch zijn. In 2007 had de stalhouder een bouwvergunning aangevraagd voor een klein appartementencomplex in de vorm van een woonhuis, voor zijn personeel. Dit heeft hij toen rond gekregen, maar er is uiteindelijk om financiele redenen nooit iets mee gebeurd. Waarom een chalet? Natuurlijk omdat het goedkoper is, en ook omdat er in mijn famlie een chalet- en stacaravanbouwer zit. Ik kan er daardoor goedkoper aankomen.
Ik heb mij laten vertellen dat als ik het verhuur en daarvan 100 - 150 Euro per maand opzij leg voor het onderhoud, dat de chalet + grond zich binnen 10 jaar ruimschoots heeft terugbetaald, daarna gaat het geld opleveren.
Het is nog maar een vroeg stadium van een idee dat nog niet verder is uitgewerkt.
Ik heb verder nog geen concreet gesprek met de stalhouder gehad, dus ik weet ook niet hoe lang zo'n vergunning geldig is en of je er zomaar een houten chalet op mag zetten. Dus voordat ik met hem verder ga wil ik eerst wat informatie opdoen, vandaar.
Verder ben ik een leek op dit gebied, dus alle informatie is welkom.
Omdat ik nog jong ben en midden in het leven sta, leek me dit een mooi investeringsplan.
Ik sta open voor kritiek en het benoemen van nadelen die vanaf jullie kant komen.
Dat weet ik eigenlijk niet precies of hij de bouwgrond mag doorverkopen. Ik zal er eens naar verstaan.
@Mr. Tomaat,
Ja ik had al wel in de smiezen dat je niet zomaar ergens een woonhuis mag bouwen. Maar ik doelde op een chalet omdat dit goedkoper is qua bouw. Tenminste, in mijn geval. Dus ik dacht dat je misschien op het onderhoud ervan doelde. Bedankt voor jullie reacties.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.