Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn ex misbruikt mijn iban rekeningnummer, wat kan ik hier tegen doen?

Twee dagen geleden is er een afschrijving van mijn rekening gedaan door Ziggo service. Nu blijkt na een telefoontje met de klantenservice dat het is gedaan door mijn ex die mijn rekening heeft doorgegeven voor een automatische incasso. Ik heb het geld laten terugstorten en ziggo laten blokkeren voor incasso's bij rabobank. Ik ben bang dat mijn ex in de komende weken vaker mijn rekeningnummer zal misbruiken. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ik begrijp niet zo goed dat je dit hier aan ons vraagt. Lijkt mij dat de bank dit meteen had kunnen of moeten voorstellen.

Het lijkt me simpel , als jouw ex met jouw bankrekeningnummer rare dingen doet, dan zou ik eerst hem/haar ter verantwoording roepen , maar dat heeft waarschijnlijk weinig zin.

Het volgende is eigenlijk ook simpel : neem meteen een andere bankrekening. Betaal vanaf heden niets meer per automatische incasso, dus alles stopzetten en zelf maandelijks je rekeningen betalen/overschrijven - voorlopig.

Dat is de manier, dan weet je wat er precies afgeschreven wordt , maar ook zul je dagelijks nog je rekening online moeten checken of er iets afgeschreven is wat niet de bedoeling is / een betaling gedaan die jij niet kent. Je kunt het , indien nodig , storneren, terug laten storten (dat heb je nu ook gedaan) . Als je er maar op tijd bij bent.

Dit lijkt me toch de beste manier en ja je zult bedrijven moeten inlichten dat je een nieuwe bankrekening hebt, maar dat is het wel waard , denk ik dan :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing