Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een reclamefolder onherroepelijk of niet?

Beste mensen,

Tijdens de lessen recht op school heb ik duidelijk vernomen dat de leerkracht zei dat iedere! reclame folder onherroepelijk was!

Nu vond ik dat zelf vreemd dus ik ben gaan google, en ik kwam wat interessante stukjes tegen vanuit het Burgerlijk Wetboek 6:217 - 6:227

Nu heb ik afgelopen weekend een offerte opgesteld in de winkel waar ik werk (vrijblijvende offerte), alleen de prijzen op de offerte waren anders dan vermeld in de folder vanwege een fout in de folder.

Nu gaf ik aan dat de folder altijd vrijblijvend was (want ja, dat heb ik tenslotte vorige week nog geleerd, dacht ik) , en toen ontstond er een conflict tussen mij en de klant.

Wie stond er nou in zijn gelijk, ik of de klant!

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel in zin 1, idd herroepelijk sorry voor de verwarring!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In veel reclamefolders staat (met kleine lettertjes) vermeld ' zet- en drukfouten voorbehouden'. Het mag iedereen immers duidelijk zijn dat als een fietsenwinkel een fiets die normaal voor 549 euro wordt verkocht, 499 euro bedoelt als er per ongelijk 4,99 euro staat. 4,99 euro is geen normale prijs voor een nieuwe fiets en de klant zou dat ook moeten beseffen.
Staat dit voorbehoud er niet bij, dan is de kans op discussie met klanten groot. Ik heb geen idee over wat voor prijsverschil het ging, maar inderdaad tref je soms dingen aan ' voor de helft van de prijs' of ' 2 voor de prijs van 1'. Maar als iets (volgens folder) een-tiende kost van wat het normaal zou moeten kosten lijkt me dat men een beroep kan doen op iemands redelijk verstand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De klant had gelijk. Een prijs in een folder of offerte is bindend en onherroepelijk of wel NIET vrijblijvend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing