Hoe doe ik aangifte tegen iemand die onder begeleid wonen valt?
Ik ben aangevallen door mijn boven buurvrouw, in het gezicht geslagen omdat ik een melding heb gedaan dat zij haar baby van ca. 4mnd uren laat huilen. De laatste keer heb ik tot 2 keer toe bij haar aangebeld, ze deed niet open. Ik had de indruk dat ze niet thuis was omdat ik haar niet hoorde lopen. Ik woon in een flat. Ik ben bij wat buren langs gegaan om te vragen of ze wisten was ze was. Toen heb ik een melding gedaan bij de organisatie die mishandelde vrouwen opvangt, waar zij onder valt.
Het leek erop dat haar begeleidster dat haar per telefoon meedeelde waarop zij flipte en bij mij verhaal kwam halen. Ze heeft me geslagen , flink uitgescholden en tegen mijn borsten naar binnen geduwd.
Toen heb ik de politie gebeld, die zijn langsgeweest, hebben de mishandeling geconstateerd. Ik kan aangifte doen, maar dat durf ik niet uit angst voor da wereldje waarin ze zit.
Is die organisatie voor haar verantwoordelijk?
Wat kan ik verwachten na de aangifte?
Ik heb die organisatie geinformeerd over de mishandeling, de reageren heel ijzig en afstandelijk.
Kan ik aangifte doen tegen haar begeleidster?
Hou een spuitbus haarlak paraat voor als deze dame weer voor de deur staat en zich weer niet normaal op kan stellen.
Lies, een plus voor je rust en advies.
Onder agressie wordt meestal verstaan het gewelddadig handelen met het doel schade toe te brengen. Dikwijls gaat het om schade aan personen. Dat je je kan verplaatsen in de buurvrouw is mooi maar om de vraagsteller agressief te noemen is in deze de wereld op zijn kop.
ik ben bij een andere buurvrouw geweest om te vragen of die wist waar ze was. het antwoord was nee. Ik heb het gemeld bij de organisatie waar ze onder valt. Haar begeleidster heeft, voor zover ik kan zien, haar dit telefonisch medegedeeld. Ze was met iemand in telefonisch in gesprek toen ze bij mij de voordeur er bijna uitsloeg en mij vervolgens aanvloog.
Ik heb een opgezette kin, had bloed aan mijn kin, ik heb nu een stijve nek en ben nog steeds licht in mijn hoofd. Ik kan geen drukte en harde geluien om mij heen hebben.
Ze heeft me dus flink geraakt. Ik zit hier maar mooi mee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.