kan ik nog werken bij defensie?
okee heel eerlijk: ik heb iets best wel doms gedaan.
ik ben nu 17 jaar oud. gisteren (de laatste schooldag voor halloween) gingen veel mensen op mijn school (lichtelijk) verkleed. mijn vrienden besloten payday-stijl pakken aan te trekken en nepwapens mee te nemen. mijn ene vriend had een airsoft g36c en een kapot balletjespistool mee, mijn andere vriend (die wel slim is) had alleen een plastic speelgoedpistool dat duidelijk nep was mee.
ikzelf heb geen pak, maar om een beetje mee te doen nam ik mijn eigen airsoft g36c mee. deze is in Duitsland gekocht, en geloof ik niet legaal om voor mij te hebben in nederland. (ik ben 17 en geen lid van de NABV). ik weet het, dit was gewoon heel dom. ik was nooit van plan het wapen uit mijn tas te halen, alleen even aan vrienden showen en op een verlaten terrein na school wat blikjes te schieten. alleen zag iemand het voor school en lulde het door aan de leraren.
mijn schoolhoofd was best aardig, hij zei dat ik het niet mee had moeten nemen en nam het in tot het einde van de dag. maar andere leraren besloten dat de politie gebeld moest worden, en die hebben het ingenomen voor onderzoek om te kijken of het legaal is om te hebben.
als het legaal blijkt krijg ik het waarschijnlijk terug. als het illegaal is moet ik verschijnen en verhaal doen.
het wapen is een <0.5J aeg. ik ben 17 jaar oud en ben nog nooit eerder in contact gekomen met justitie.
hoe groot is de kans dat ik hiervoor een strafblad krijg? en kan ik dan nog bij defensie?
Geef mij ook zo'n school, getver.
Laat je niet opjutten door verhalen over gevangenisstraf van 9 maanden of boetes tot 18.000 euro
Dat is interessantdoenerij en slaat nergens op.
Wat wel vervelend is, je mag ze pas kopen als je boven de 18jaar bent en er niet mee inde openbaarheid komen
http://www.asmc.de/Action-Club/Softair/Softair/Gewehre/Gewehr-Softair-Colt-M4A1-Carbine-AEG-05-J-p.html
Ik ken je familieomstandigheden niet, maar het schoolhoofd had er beter aan gedaan één van je ouders voor een gesprek samen met jou naar school te laten komen.
Zelfs van de wet toepassen is in boven gevraagde zaak nog geen sprake.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.