Staat KPN in haar recht of heb ik recht om te eisen dat het sneller gebeurt?
Ik heb bij kpn 3 1/2 week geleden telefonisch een verhuizing doorgegeven waarbij mij verteld werd dat het pakket per 15 oktober werd overgezet. Tijdens het gesprek is mij verteld dat er een monteur langs zou komen om de aansluiting aan te sluiten. Ik heb gisteren dus de hele dag thuis gezeten omdat mij verteld was dat ik per 15 oktober internet/bellen en televisie zou hebben in mijn nieuwe woning. Gister heb ik KPN gebeld met de vraag wanneer deze monteur zou komen en hoe/wat verder? Mij is toen verteld dat er iets mis was gegaan met de verhuizing door te zetten en dat KPN ging proberen om mij een noodpakket toe te sturen. Vandaag heb ik nogmaals gebeld om te vragen of ik dit noodpakket zou ontvangen en wat ik verder nog moest doen. Vandaag heb ik dus te horen gekregen dat ik geen noodpakket toegestuurd zou krijgen omdat ik zelf naar KPN had moeten mailen dat ik geen bevestigingsmail heb gehad. Verder kreeg ik te horen dat ik mijn verhuizing niet goed had doorgegeven. Terwijl hij als hij in het systeem mijn klantgegevens zocht hij mijn nieuwe adres zag staan.. Nou allemaal leuk en aardig maar dan zit ik wel nog 3 weken met niks in mijn nieuwe huis. Ik heb gisteren om 14:00 een afspraak gemaakt om de aansluiting over 3 weken aan te sluiten. Maar ik heb vandaag om 19:30 weer geen bevestiging ontvangen. Kan ik bij kpn eisen dat zij vooralsnog z.s.m de aansluiting komt aansluiten of e.v.t een noodpakket toesturen?
1 heb je een all in one pakket ? zit daar digitenne bij ?
telefoon tv internet
is het glasvezel of gewoon ADSL ? 2 is het huis ouder waarbij dus waarschijnlijk je geen standaard aansluiting heb voor telefoon aansluiting in de woonkamer dus niet zeg maar een gewoon telefoon aansluitpunt in de meterkast of in de huiskamer ?
maar een niet aangesloten systeem ? of de basis aansluitpunt met die blauwe kabel met afdekdop er op ?
alleen in dat geval MOET er een monteur bij je thuis komen. in de meeste gevallen is het zelf mogelijk dat je verhuizing simpelweg een administratieve adreswijzing is.
en dat alles al gewoon is aangesloten. je kan makkelijk zelf je modem TVbox etc aansluiten en klaar is kees. (het modem identificeert je vanzelf )
zeker als uit de adminstratie van KPN al blijkt dat je adres wel is ingevoerd
Dan is de kans groot dat (als de vorige bewoner ook ADSL had) dat het gewoon een kwestie is van zelf aansluiten.
alleen als je een ander telefoon nummer zou krijgen dat kan even duren
maar TV en internet werkt gewoon . Hou er ook rekening mee dat een eventuele monteur alleen een werkende verbinding oplevert en niet een "mooi" weggewerkt installatie van netwerk kabels etc
misschien krijg je wel advies en misschien dat je van de monteur zelf kabels ed kan kopen. of dat hij je helpt met draadloze verbinding op te stellen.
maar je bent prima in staat dit zelf te doen lijkt mij. ik zou zeggen probeer je modem e.d gewoon aan te sluiten
om te kijken of het werkt ? eventueel eerst even met een netwerk kabel om je pc te testen. Als de vorige bewoner ook ADSL had is de kans groot dat het gewoon werkt.
tip: als je zijn email adres weet en het is niet upc of ziggo of een ander KABELmaatschappij dan had hij waarschijnlijk ADSL
en is in de centrale je verbinding gewoon al op orde. Als je het modem en TV box aansluit en tv ed er op aansluit
kan kpn hem misschien uitmeten en instellen. op afstand als je naar een ander stad dorp bent gegaan waarbij je een ander telefoonnummer zou krijgen. kan dat even duren
TV en internet zouden gewoon al moeten werken
werkt het niet, dan is het een kwestie van
het modem en TVBOX zelf installeren en aan laten staan
even een belletje naar KPN.
in het ergste geval dat er dus echt geen ADSL aansluiting is hoeft een monteur waarschijnlijk dan alleen in een centrale een kabel in pluggen
hij hoeft niet eens langs te komen.
Ik doe er een voorbeeld bij zoals ene J.H. geschreven heeft. Het is alleen een voorbeeld, dus níét om woordelijk over te nemen, maar misschien kom je op een idee om deze onaangename kwestie met humor te behandelen. Mijn KPN ?
Geachte heer Mulder,
Bij deze ontvangt u mijn klachten alsmede vragen omtrent een merkwaardige afhandeling van een “simpele” verhuizing.
De term verhuizing is binnen uw droevige KPN organisatie een “simpel” woord. Echter uw organisatie is niet in staat “simpele” zaken op enige wijze daadwerkelijk “simpel” uit te voeren.
Althans zo ervaar ik dit tot nu toe. Indien ik onder al mijn correspondentie míjn naam zou zetten, zonder mij maar op de één of andere manier dan ook te realiseren waar ik mijn naam onder zet, zou ik mij persoonlijk drie maal achter de oren krabben of ik nog langer mijn naam wens te verbinden aan mijn eigen flut organisatie. Ik zou mij schamen voor de buitenwereld! Misschien wilt u hier eens over gaan nadenken? Het zou mogelijk een hoop leed besparen binnen onze landsgrenzen. U schijnt zowaar ergens als directeur klantencontact in een ivoren toren als een Doornroosje te slapen en in sprookjes te geloven, slapend trots te zijn op een riant salaris. Als u niet slaapt hebt u vanuit uw kamer op twaalf hoog een prachtig uitzicht op uw dienstauto met chauffeur. Het moet goed voelen zijn eigen naam te mogen verbinden aan een Koninklijke organisatie door middel van vele ondertekende stukken zonder te beseffen wat een leed uw Koninklijke organisatie veroorzaakt binnen onze digitale niet communicerende wereld. Ik vind het erg dat onze Majesteit een kroontje op uw KPN logo laat staan als Zijne Majesteit op de hoogte zou zijn van alle misère mij aangedaan. Mijn spoedeisend advies aan de Majesteit is:
"Ontneem KPN per direct het kroontje". Ik wil graag mijn ervaringen met úw en alsmede (míjn?) KPN door middel van bijgevoegde stapel beschreven klachten met u gaan delen.
Misschien dat u in uw ivoren toren de tijd en de rust kunt vinden de onzinnige, alsmede geldverslindende perikelen omtrent een “simpele” verhuizing eens nader te bestuderen. Een niet al te tevreden klant van (MIJN?) KPN.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.