Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vader wilt niet voor mijn onderhoud betalen wat nu?

Mijn ouders zijn pas gescheiden en ik kan bij geen van beide wonen. Nu wilt mijn vader niks bijdragen aan mijn onderhoud. Ik ben 18 jaar oud wat zijn mijn rechten ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je ouders zijn onderhoudsplichtig tot je 21e, of ze willen of niet. Zelfs als je bijstand aanvraagt en in deze situatie toegewezen zou krijgen, wordt dat op hen verhaald. Dus linksom of rechtsom, ze moeten betalen. Je kunt je daarvoor melden bij het LBIO (Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen). En wellicht zelfs uiteindelijk de gang naar de rechter. Want doe dan ook, tot je 21 bent, zullen ze gewoon voor je moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat een vervelende situatie voor je. je ouders zitten duidelijk in een zeer emotionele fase, waarbij ze niet in staat zijn om zich in te leven in jou. Is er geen familielid of goede kennis van je ouders die hierin kan bemiddelen? Om nu direct naar hulpinstanties te gaan, kan olie op vuur zijn. ( ze hebben al geen grip op hun leven, dat wordt dan wel erger). Probeer werk te vinden, zodat je in ieder geval inkomsten hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing