Hoe zit het met de aansprakelijkheid van beheerder/bouwer van een 2dehands website?
Ik heb onlangs een 2dehands website gebouwd. Deze heb ik uitsluitend gebouwd om kopers en verkopers in contact te brengen. Het doel is dus zeker niet om winst te draaien.
Stel voor: een koper ziet een advertentie, wil het product kopen maar wordt opgelicht. Ben ik als beheerder/bouwer van de website dan aansprakelijk?
Ik heb overigens onderstaande tekst op mijn website geplaatst. Ben ik hier voldoende mee ingedekt?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Aansprakelijkheid
Een transactie via deze website (2dehands Licht & Geluid) vindt plaats tussen jou en de verkoper. 2dehands Licht & Geluid is niet in het bezit van de items die een verkoper aanbiedt, dus als je vragen hebt over de dingen die je koopt via deze website, kun je het beste contact opnemen met de verkoper. Deze website is uitsluitend bedoeld om kopers en verkopers in contact te brengen. 2dehands Licht & Geluid stelt zich dus niet aansprakelijk voor de daadwerkelijke verkoop van producten tussen koper en verkoper.
Ik vroeg me alleen af of dit ook wettelijk correct is.
Nederland is ten slotte het land van de regeltjes dus ik ben toch voorzichtig met dat soort zaken, zodat ik zeker geen claim ''aan mijn broek krijg''.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.