Is er sprake van discriminatie indien je uitgesloten wordt van je opleiding wegens je kleding?
Ik volgde een opleiding tot steward in de Amsterdam Arena. Er waren twee opleidingsdagen op twee opeenvolgende zaterdagen. In een mail met informatie die we daarover kregen stond geschreven dat er geen specifieke kledingvereisten waren voor die opleidingsdagen, maar dat we niet met gescheurde kleren, piercings, een pet en dergelijke moesten komen. We moesten er dus wel netjes uitzien. Ik ging die dag in mijn normale kleding. Gedurende de zomer draag ik doorgaans een korte broek (tot de knieën). Het was een stijlvolle doch niet te opvallende broek. Daarboven had ik een kleurrijke sweater en ik droeg ook sneakers. We zaten de hele dag (9 tot 17u) op een stoel om de powerpoint-presentatie te volgen die werd getoond. Ik was nog wel vooraan gaan zitten om alles aandachtig te kunnen volgen. Ik lette goed op en werkte goed mee, stelde verstandige vragen, en merkte tussendoor op dat enkele stoelen verderop, eveneens op de eerste rij, een dame zat met scheuren van boven tot beneden in beide broekspijpen en daarnaast iemand met een pet. Ik dacht nog: 'Als die daar maar geen opmerking over krijgen...' Mijn kleding was piekfijn in orde, alles netjes gewassen en zonder scheuren of iets dergelijks. De dag vóór de tweede opleidingsdag kreeg ik een telefoontje van iemand van het uitzendbureau via hetwelke ik de opleiding kon volgen, met de boodschap dat de hoofdsteward had gemeld dat hij niet wilde dat ik de opleiding zou verder zetten omwille van de kleding die ik droeg.
Probeer contact te krijgen met de betreffende hoofdsteward. Misschien was de reden niet gelijk aan wat jou verteld werd via het uitzendbureau. Misschien ben jij wel niet de persoon die de hoofdsteward bedoelde.
http://www.bedrijfs-kleding.nl/werkbroek-werkbroek-kort-c-27_47_192.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.