Is er een minimum of maximum verbonden aan tijd/hoogte[geld] voor het uitzitten van een boete [als meerderjarige scooterrijder]?
Dit is nieuw voor mij, dus geen idee.
Je krijgt een boete en [geen geld? of geen zin?] betaalt deze niet. Kan lang duren maar uiteindelijk wordt het een kwestie van "uitzitten" omdat de tijd/het bedrag is bereikt van NU betalen of en dan wordt het dus uitzitten, heb ik begrepen. [Bedrag wordt door het niet betalen steeds hoger, lijkt op sparen: rente op rente :-)) ]
Bewust geen voorbeelden van auto's, maar van fietsen/scooters/voetgangers - relatief lage boetes...
Zijn daar dan minima/maxima aan verbonden? minimum bedrag van de boete en/of maximale tijd om uit te zitten?
Boete van €130 voor wildplassen of boete voor toeteren/bellen €90 of geen goede helm dragen €90 en als je oversteekt als voetganger op een zebra bij rood licht? [recent niet gevonden - was €50]. Er was ook nog een boete van €20 voor iets.
Ik denk dat als je maar lang genoeg niet betaalt een bekeuring/boete hoog op kan lopen, dus hoogte van het begin bedrag doet er eigenlijk niet toe? of is er een standaard bedrag?
Maar vanaf wanneer moet je dus gaan "zitten" ter vervanging? Of wanneer is het maximum bereikt in tijd of geld?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.