Wat zegt de wetgeving omtrent overlast van de tuin van de buren?
Mijn buurman is 7 jaar geleden hier komen wonen, de vorige bewoners hebben een prachtige en verzorgde tuin achter gelaten. Hij heeft er 7 jaar helemaal niets aan gedaan, het onkruid zijn zelfs bomen geworden. Zijn tuin is inmiddels zó vol en zó hoog, dat ik s'morgens aan de voorkant enkele uren zon mis, aan de achterkant heb ik vanaf 16.00 helemaal geen zon meer, terwijl ik dat tot in de avond had. Hij woont op een flauwe hoek, er bestaat helemaal geen zicht meer op het verkeer, terwijl er een kinderspeelplaatsje is aangelegd. Verschillende buren, ook ik, hebben hem mondeling en schriftelijk benaderd, maar hij geeft totaal geen sjoege. Vraag is, wat kan ik doen, én wat staat er hierover in de wet, kan ik hem híer in ieder geval mee confronteren.
De hoogte van de beplanting wel. Het is in een woonwijk niet ongebruikelijk om hagen van twee meter hoog te hebben. Je zou kunnen vragen of hij de beplanting boven de twee meter wil snoeien.
Je mist ochtendzon, dus de tuin ligt in het oosten. Je mist avondzon, dus de tuin ligt in het westen.
http://www.platformlichthinder.nl/thema/ecologie/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.