Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het illegaal om een website te hebben waar je TV series op upload die andere mensen kunnen bekijken?

Zoals http://www.watchseries.li/ bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dat licht er aan:
- heb jij explicite toestemming gekregen, zo ja? dan mag dit
- In welk land doe je dit? want in sommige landen is de auteurswet veel minder streng dan in andere.
- is dit een besloten groep? voor een besloten groep mag je meestal gewoon dingen laten zien.

Maar als ik naar dit specifieke geval kijk, dan denk ik dat dit in Nederland niet legaal is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
legaal? nee. Gaat er iemand wat aan doen? Ook niet. Veel sites en programma's (denk aan thepiratebay.se kat.cr of popcorntime zijn sinds vorig jaar illegaal in nederland om te hosten en te gebruiken. De politie gaat er echter niks aan doen omdat het te moeilijk is om iemand te vinden die dit soort dingen doet. Het intensief delen van auteursrechterlijk materiaal wordt echter wel in zekere mate gemonitord. Of je ook te pakken wordt genomen weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste series/films hebben 'Copyright' wat betekent dat het niet legaal is om dat te hosten of ui te zenden, bijvoorbeeld thepiratebay.se heeft minimaal 90% aan copyright schendingen en dat soort websites popcorn time, en zo

Netflix, videoland hebben alle rechten om wel bepaalde dingen uitezenden

Ik zou het vragen aan de copyright houder! (Anders is het strafbaar boete, taakstraf max 2 dagen celstraf etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing