Mag de bank zomaar zonder voormelding geen hypotheek meer verlenen aan nieuwe kopers bij chaletbouw?
mijn dochter heeft 2 jaar geleden een chalet gekocht met de bedoeling om hier ongeveer 2 jaar te gaan wonen,nu wil ze haar chalet verkopen maar nu is er geen enkele bank meer die een hypotheek vestrekt aan nieuwe bewoners van een chalet.
toen ze het chalet kocht was de rabobank de enigste bank die hypotheek verleende aan chaletbouw.
nu wil ze hem verkopen en nu krijgt ze te horen dat de bank geen hypotheek meer verstrekt voor chalets.
dit wist ze niet , is ook niet vermeld en nu blijkt dat de regels ineens veranderd zijn en ze nu dus eigelijk voor de rest van haar leven aan het chalet vast zit...wat dus betekent dat verdere gezinsuitbreiding onmogelijk is.
kan een bank dit zomaar doen zonder dit van te voren te melden aan mensen die een hypotheek hebben afgesloten op een chalet?
Toegevoegd na 35 minuten:
of heeft iemand anders een idee wat ze kan doen zodat ze wel de chalet kan verkopen? we hebben al de meest bekende banken gebeld.
of heeft iemand een vergelijkbaar probleem en hoe dan opgelost?
heel frustrerend!
dus ze zal moeten wachten op een hele rijke oom ;-)
ik probeer alleen duidelijk te zijn en misschien dat andere mensen een vergelijkbare situatie hebben gehad en mijn dochter dus verder zou kunnen helpen...deze site is toch bedoeld om iemand te kunnen helpen als je dit mogelijk is?
en 1000 mensen weten nu eenmaal meer dan 1 persoon dus vandaar mijn vraag.
toen ze zwanger raakte was dit niet gepland en woonde nog thuis.
er was nog geen crisistijd zoals nu en stonden er dus helemaal geen huizen te huur die anders verkocht zouden worden ..nu kun je veel makkelijker een huis huren die ook te koop worden aangeboden omdat veel mensen hun huis niet kunnen verkopen..wie nu zit die blijft even zitten..dat was 2 jaar geleden anders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.