Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zou donderdag op vakantie moeten maar mijn pas is kapot wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Langs het gemeentehuis gaan en vragen om een spoedprocedure. Soms is dat tegen verhoogd tarief mogelijk.
(Je kan ook vragen of de beschadiging nog wordt toegelaten.)
9 jaar geleden
In dit geval zou ik inderdaad eerst proberen te weten te komen of je aangevraagde nieuwe pas (cq identiteitskaart) nog voor donderdag beschikbaar is. Je zou verwachten dat ze daar in dit geval iets meer zekerheid over kunnen geven.

Er bestaat echter altijd in het uiterste geval altijd nog het redmiddel van het zgn noodpaspoort.
Noodpaspoorten worden in Nederland afgegeven door de Koninklijke Marechaussee. Het lijkt me het beste om je situatie te bespreken met de 24-uurs helpdesk van het Bureau Nooddocumenten op Schiphol, via telefoonnummer (020) 603 86 92. (“Indien u in verband met drukte geen contact krijgt dan graag later nog eens proberen.”)

“Voorwaarden noodpaspoort
Een noodpaspoort wordt alleen verstrekt als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
U bent niet in staat om tijdig een paspoort of een identiteitskaart (ID-kaart) te verkrijgen.
U kunt aannemelijk maken dat u uw reis niet kunt uitstellen.
Uw identiteit en nationaliteit zijn vast te stellen.
U zorgt zelf voor de benodigde bewijsstukken.”

Bovenstaande voorwaarden heb ik erbij gezet om een idee te geven, maar voor de volledige informatie verwijs ik naar de bron!
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing