Hoe kun je aan de drollenopruimplicht voldoen als je hond aan de diarree is? wattedoen?
"Hondenpoep opruimplicht" is de officiële naam. Wat nu als een overijverige ambtenaar je ziet lopen met de hond, die gaat zitten en vervolgens loop je door zonder een zakje tevoorschijn te toveren en iets op te ruimen... Hierna wordt je beboet ...€140,=
Je vertelt de ambtenaar dat je hond diarree heeft en dat je het niet kan opruimen dus... wat dan?
en wattedoen?
Heb ik me, ondanks dat ik geen hond heb, meermaals afgevraagd.
Ben benieuwd naar het antwoord.
Beetje meer empathie zou op zijn plaats zijn.
Heb het zowel met een hond als met een kat gehad in huis. Ik kan je verzekeren dat een lang spoor van een meter of 9 van diarree op je kamerbreed tapijt niet fijn is en ook niet te verwijderen... Het wordt volledig opgenomen en bij een lichte kleur zie je het nog járen! [Echter ook op houten planken of parket is het niet zo fijn als het ertussen glijdt.] Wat ik met mijn vraag voor ogen had, is een hond uitlaten en plop hond gaat zitten in het gras en 't spuit er uit... Hoe wil je dit uit de aarde, uit het gras opruimen? Kijk als het op het trottoir gebeurt, kun je een emmer water erover heen gooien, logisch, maar niet op aarde/gras. Of bedoel je zoals sommige mensen heel slim doen aan het strand? Dat hun hond een drol draait en dat ze het met een paar handen zand bedekken/ aan het oog onttrekken? Zodat je er met volle blote voet [aan het strand tenslotte] in gaat staan? Ja dat is fijn :-))
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.