Mag een hond een kat (dood) bijten in de eigen tuin?
Mijn oom heeft de grootste tuin in de buurt en grenst aan veel poortjes en andere tuinen. Inbrekers maken regelmatig gebruik van zijn tuin om de benen te nemen. Mijn oom ziet ze regelmatig in de tuin en vind soms zelfs verloren buit in zijn tuin. Maar er is ook wel eens ingebroken bij mijn oom. Dus wat doet ie? Hij neemt 2 dobermann honden om zijn terrein te bewaken. Maar nu heeft ie dan wel geen boeven meer op zijn terrein, maar wel vele dode katten, want die worden door deze honden dood gebeten of anders wel zwaar verwond. Dit zijn katten van mensen uit de buurt en deze zijn nu dus heel erg boos en vinden dat mijn oom de honden binnen moet houden of weg moet doen of zelfs af zou moet laten maken.
Wat een dilemma! Want mijn oom houdt nu voet bij stuk door de buren te vertellen dat het privé terrein is waar hun katten niks te zoeken hebben. Dat ze hem dankbaar moeten zijn voor het weghouden van inbrekers en dat ze hun katten maar binnen moeten houden. Maar hij vraagt zich nu wel af welke rechten hij heeft in dit geval. En dat is dus deze vraag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.