Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je tijdens het autorijden op je telefoon zitten (niet bellen)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
693
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk mag je de telefoon op de stoel leggen en erop gaan zitten.
Amadea
9 jaar geleden
En als jij niet de bestuurder van de auto bent mag je er alles mee doen wat je wilt, zolang je degene achter het stuur er niet mee afleidt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar waarom wil je erop zitten ???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is ook erg lastig om iemand te betrappen omdat die op zijn telefoon zit.
Dan moet je bij iedere staandehouding vragen of de bestuurder even uit wil stappen om te zien of die ergens op zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is te hopen van wel. Ik heb hem standaard in mijn kontzak zitten...
Ritsuka
9 jaar geleden
Telefoon in de kontzak mag, deze in de hand houden om er iets op te doen niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar een filmpje kijken op je telefoon mag ook niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat mag op voorwaarde dat je hem niet in de hand hebt als je hem in de middenconsole legt of in een houder. Mag je alles doen wat je wilt. (Ja ook bellen!)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je mag tijdens het rijden alles doen met je telefoon, behalve in je hand(en) hebben.
(Lees meer...)
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of dat verstandig is om je telefoon in een houder te plaatsen en bv vervolgens op Facebook van alles te bekijken. Je bent bezig met auto rijden daar heb je de volledige aandacht voor nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Handsfree bellen mag wel. Maar kun je inderdaad gelijk even je facebook checken of whatsappen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad je mag ook niet naar facebook kijken of naar filmpjes kijken en dan heb je hem ook niet in handen. Van mij een min.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pelle je bent abuis... De wet verbied alleen het in de hand houden als ik hem op het dashboard leg en vervolgens ga appen mag dat...
Je mag je telefoon niet in je handen, onder je hoofddoek, op je schouder vastgeklemd tegen je oor aan en op je pols (smartwatches) dragen/vasthouden/hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding