Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een bedrijf voldoet niet aan de toezegging v.w.b. het tijdig terugstorten van geld. Kan ik hier iets tegen doen?

Ik heb een bestelling gedaan bij bedrijf X. Het product wat ik hier heb gekocht, heb ik teruggebracht binnen de geldende termijn van 14 dagen bij dit bedrijf. Via mailcontact liet het bedrijf weten het geld binnen 3-5 werkdagen terug te storten. Deze termijn is echter overschreden. Kan ik hier iets tegen doen, of heeft het bedrijf het recht om alle tijd te nemen dit geld terug te storten?

NB. Het gaat inmiddels om een overschrijding van meerdere dagen. Het bedrijf geeft aan dat de betaling niet was doorgegeven aan de boekhouding. Als ik als klant echter enkele dagen te laat betaal, kom ik daar toch ook niet mee weg...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De verkoper moet alles wat je betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen.
Dus hij heeft nog de tijd.

Toegevoegd na 28 minuten:
Veel webwinkels houden zich hier overigens niet aan.
De Consumentenbond bestelde bij 211 webwinkels producten en stuurde die binnen twee weken terug. Van deze webwinkels stortte 31% het geld te laat terug en hiervan maakten 15 winkels helemaal niets over. Kleinere webwinkels gaan vaak de fout in, zoals Klauterkabouter.nl dat er maar liefst 86 dagen over deed om het geld terug te storten. Maar ook grote ketens verzaken, zoals electronicaketen Redcoon (61 dagen) en kledingwinkel Bonprix (57 dagen).
(Lees meer...)
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geldt dat ook als verkoper via de mail anders aangeeft?
ronron1212
9 jaar geleden
Ja

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding