Kan ik met een verlopen verblijfsvergunning naar Duitsland voor 3 dagen met school?
Mijn ouders zijn bieden van Turks afkomst, en hebben allebei een Turks paspoort, geen Nederlandse. Ik heb zelf ook geen Nederlands paspoort. Mijn paspoort en mijn verblijfsvergunning zijn verlopen. Ik wil aanstaande maandag naar Berlijn als klassenuitje.
Kan ik toch naar Duitsland met een verlopen verblijfsvergunning?
Verlengen van een verblijfsvergunning moet minstens drie maanden vóór de datum van afloop.
De maximale geldigheidsduur van een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd is vijf jaar. Een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd wordt alleen afgegeven wanneer u eerst al gedurende vijf jaar een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd heeft gehad.
Bij het laten verlopen van de verblijfsvergunning kan er een verblijfsgat ontstaan, met vervelende gevolgen.
http://www.everaert.nl/nl/nieuws/21-nieuws-particulieren-nl/87-een-vergunning-voor-onbepaalde-tijd-ondanks-een-verblijfsgat
Ik raad u aan zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de Turkse ambassade in Amsterdam of het consulaat in Rotterdam voor het verlengen van het paspoort.
Ik weet uw leeftijd niet, maar hoe zit het met uw askerlik?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.