Na restauratie en twee jaar eigenaar zijn van een artikel is deze dan van mij?
Een ingewikkeld verhaal, 28 maanden geleden ben ik het paard van de nu ex van mijn zus gaan rijden, hiervoor heb ik €125,- (€3500,-) in de maand betaald en iedere 10 weken de hoefsmid €30,- (€360,-). Met overige kosten nog eens €500,- kwijt geweest dus grofweg in totaal €4500,-. Toen ik dit paard ben gaan rijden heb ik het zadel er bij gekregen. De eigenaar van het paard heeft mij gezegd dat ik het zadel mag hebben. Dit is nu 28 maanden geleden. Na heel wat ophef en gedoe is het uitgegaan tussen hem en mijn zus. Wonderbaarlijk genoeg mocht ik het paard blijven rijden. De afspraak was dat hij de inentingen en de tandartskosten en de helft van de hoefsmid zou betalen. Thuis heb ik nog twee rekeningen van €60,- ps die ik heb betaald die hij eigenlijk zou moeten betalen. Ook heb ik twee maal de tandarts á €40,- betaald en het ontwormen tweemaal á €30,-. Dus ik krijg eigenlijk nog €190,-. Ik heb van de tandarts en het ontwormen geen bonnen. Het zadel heb ik volledig laten restaureren voor €200,- onder het mom dat deze van mij zou zijn. Hier heb ik helaas ook geen bon en bewijs van. Nu heeft de eigenaar het paard plots verkocht en eist het zadel op, als ik dit niet binnen twee dagen aan hem overhandig zou hij aangifte wegens diefstal doen. Ik heb hem verteld dat het mij €200,- heeft gekost en dat zijn woorden waren dat het van mij is. Hij spreekt dit vol op tegen. En nu weet ik niet wat mijn recht is. Heb ik recht op de €190,-? En kan hij zomaar aangifte doen? Is het zadel van mij?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.