Wat kan ik doen aan de geluidsoverlast van mijn bovenburen die het ontkennen?
Ik heb al enige maanden veel last van muziek van mijn bovenburen. Ik ben er verschillende keren aan de deur geweest en ze zeggen dan dat ze hier iets aan doen. Maar de volgende dag is het weer raak.
Ik heb nu besloten elke keer de politie in te schakelen als ik veel last ervaar van mijn bovenburen. We wonen in een doodlopende straat en elke keer als de politie langskwam hoorde ik dat ineens het geluid zachter/uit ging en dat de bovenvuren vervolgens ontkende dat ze muziek aan hadden staan of geluidshinder veroorzaakte.
Ik ben nu wel een beetje ten einde raad. Want als de politie vervolgens weg is, dan gaat de muziek weer aan en nog harder dan voorheen.
Ik weet niet wat ik ertegen kan doen, ik heb de politie gevraagd of ze misschien eens in een normale auto langs konden komen of op de fiets. Maar hier wilde ze niet aan meewerken.
Wat kan ik doen aan de geluidsoverlast die mijn bovenburen blijven ontkennen?
Daarnaast zou ik ook eens aan andere buren, als die er zijn natuurlijk, eens vragen of zij er ook last van hebben. Zo ja, vraag hen dan ook om het bij de politie te melden. Als er steeds meer mensen zijn die de overlast melden, kunnen ze het niet negeren.
Gaat het om een huurwoning? Dan zou ik het ook nog melden bij de woningbouwvereniging en ook daar blijven melden als de overlast aanhoudt. Samengevat: zoek medestanders bij de buren en blijf het melden bij politie en woningbouwvereniging. Heel veel succes!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.