Is het normaal dat ik nog niks heb gehoord van de politie van mijn aangifte van mishandeling?
ik ben in januari uitgescholden en op de grond geslagen door 3 jongens die alle 3 onder de 18 waren en hartstikke dronken waren.
Later kwamen er nog 2 man op de fiets extra bij kijken.
Ik ben nog even goed na getrapt en met een bloedend hoofd terug thuis gekomen en meteen de alarmnummer gebeld. Daarna zijn de daders naar een kameraad van me gegaan en hebben bierflesjes naar de ramen gegooid en hebben de ouders uitgescholden en de jongen (die al iets gebroken had) nog geslagen. Gelukkig ken ik 2 van de jongens en heb ze herkend en de namen doorgegeven aan de politie.
Die vriend krijgt nu een schadevergoeding tussen de 1000 en 5000 euro volgens de brief van justitie maar ik heb er niks van gehoord. Niet van de agent waar ik mijn aangifte heb gedaan en niks van justitie. Het is niet dat ik een geld bedrag verwacht maar het zou fijn zijn om tenminste geïnformeerd te worden wat de stand van zaken nou is.
Nu is mijn vraag.. Is dit normaal? wat kan ik nog doen? Gaat er sowieso nog iets gebeuren wat in mijn voordeel gaat werken? Persoonlijk ben ik een angstig persoon en durf gewoon niet veilig meer op straat te lopen. Voor de kleinste dingen neem ik nu al de auto en snel wandel ik me weg.
Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast heb ik de dader gesproken en zijn we eruit gekomen dat we dit achter ons laten na een goed gesprek een duidelijk uitleg. Hij zou de schade betalen die hij heeft aangericht (hij had mijn telefoon uit me handen geslagen toen ik de politie wou bellen en het hoesje is nu kapot) zie reactie
http://www.sincerusletselschade.nl/?gclid=CLDY9b24qsQCFSXItAodIU0AhQ
en bedankt voor link @JoanDArc!
Ik moest ze later opbellen om te kijken of de aangifte wel goed is ontvangen en of er iets mee gedaan werd. Want ze lieten niks van zich horen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.