Geldt er in Duitsland ook zoiets als 'onredelijk bezwarend'?
Ik heb in Duitsland een vakantiehuis gekocht. Nu heeft de vorige eigenaar een contract met een verhuurmaatschappij dat er nog tot september 2016 maandelijks 73 euro betaald moet worden voor grasmaaien, verhuurbemiddeling en schoonmaken van het huis.
Ik vind dat persoonlijk onredelijk omdat de beste familie het huis niet meer in bezit heeft en ik met de verhuurmaatschappij niets te maken wil hebben. Ik neem het huis over, maar niet het contract.
Ik zal de helft betalen aan de vorige eigenaar als het niet anders kan, maar vind het eigenlijk onredelijk dat de vorige bewoner aan een contract gebonden is voor een huis wat niet meer zijn eigendom is. Om die reden wil ik hem adviseren 'gewoon' niet meer te betalen en het op grond van 'onredelijk bezwarend' erop aan te laten komen. Totale kosten zijn dus ongeveer 1200 euro, maar voor mij geldt vooral het principe. M.a.w., is het 'verdrag' nietig omdat het er nergens staat dat het eindigt bij overdracht van het eigendom, wat ik onredelijk bezwarend vind?
Nogmaals, het gaan om een huis in Duitsland waar dus de Duitse wet geldt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.