mag je naar believen van welke openbare website dan ook artikelen overnemen met (uiteraard) bronvermelding?
Ben dit meerdere keren tegen gekomen.
Vraagsteller heeft het dan ook over "overnemen".
Als kopiëren met of zonder bronvermelding niet mag, is overtypen toch eveneens niet toegestaan, lijkt mij.
Dus al staat er dat je het niet mag gebruiken als bron, dan is er toch die mogelijkheid? Wat vreemd, wat heeft zo'n opmerking door de auteur/ eigenaar dan voor zin? In ieder geval bedankt, weer iets geleerd.
Je mag ook niet door rood rijden, maar het kan wel. Zo'n regel heeft toch wel enige zin, lijkt mij...
Ja, zo'n regel heeft zeker zin, behalve als je de enige op straat bent!
Eerlijk is eerlijk, lang geleden zelf meegemaakt [en geflitst en bekeurd en betaald!]. Bovendien was het de eerste keer dat ik door rood reed... eerlijk is waar ;-)))
De nette manier is: Website + kort citaat als dat helderder is + eigen/zelfgeschreven verder toelichting
Via copyscape (waar men een abonnement heeft) wordt regelmatig gecontroleerd of delen van de tekst onrechtmatig gebruikt zijn. @Antoni, als de tekst niet gekopieerd kan worden is het ook niet de bedoeling dat men het vanaf "De bron" kopieert. Dacht ik zomaar.
http://www.artikeltjes.com/pages/Auteursrecht-Artikeltjes.com.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.