Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik als feitelijk samenwonende recht op klein verlet om naar de begrafenis te gaan van de oma van mijn vriend? (in België)

Volgens het werk krijg ik dit alleen als we wettelijk samenwonend zijn of getrouwd. Maar we staan toch op hetzelfde adres ingeschreven... Voor nadelige maatregelen zijn we wel samenwonend en voor zoiets dan niet... En oké als het echt niet anders kan zal ik er een verlofdag voor moeten inzetten (al heb ik er sowieso niet veel dit jaar door omstandigheden) en dan doe ik dat wel. Maar ik voel mij precies altijd een beetje afgeborsteld als ik er achter vraag. 'Zo is het en niet anders' zonder meer. Ik wil dus met zekerheid weten of ik er echt geen recht op heb. Ik sta trouwens ook mee op de doodsbrief... Let wel, ik woon en werk in België dus zullen waarschijnlijk andere regels zijn dan in Nederland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Nee, je hebt alleen recht op klein verlet indien het een begrafenis betreft van directe en indirecte familieleden.... de oma van je vriend valt hier niet onder...

Overlijden van de echtgenoot of echtgenote, van een kind van de werknemer of van zijn echtgeno(o)t(e), van de vader, moeder, schoonvader, stiefvader, schoonmoeder, stiefmoeder van de werknemer: drie dagen, te kiezen tijdens de periode die begint met de dag van het overlijden en eindigt met de dag van de begrafenis

Overlijden van een broer, zuster, schoonzuster, schoonbroer, grootvader, grootmoeder, kleinkind, van een overgrootvader, een overgrootmoeder, van een achterkleinkind, van een schoonzoon of schoondochter die bij de werknemer inwoont: twee dagen, te kiezen tijdens de periode die begint met de dag van het overlijden en eindigt met de dag van de begrafenis

Overlijden van een broer, zuster, schoonzuster, schoonbroer, grootvader, grootmoeder, kleinkind, van een overgrootvader, een overgrootmoeder, van een achterkleinkind, van een schoonzoon of schoondochter die niet bij de werknemer inwoont: de dag van de begrafenis;
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing