Kan ik een vergoeding krijgen voor ongevraagd gebruik van mijn foto op een schoolsite waar ik niet meer op school zit?
Na 3 jaar een opleiding te hebben gevolgd op een school in Utrecht ben ik er door te weinig punten vanaf gestuurd. Eerst werd mij verteld dat ik het jaar mocht herkansen maar uiteindelijk maakte zij mij blij met een dode mus en kon ik meteen vertrekken.
Nu kwam ik er gisteren achter dat er een foto van mij groot afgebeeld staat op de voorpagina van hun website met de tekst: ''ik leer hier om het beste uit mezelf te halen!''
Ik vind dit zeer kwalijk ook omdat ik vond dat de manier waarop ik van school werd gestuurd niet netjes ging, en dat er mij werd verteld dat ik moest leren om het beste uit mezelf te halen.
Weet iemand welke rechten ik heb en of ik hier misschien een vergoeding voor zou kunnen krijgen?
Verzoek ze vriendelijk om een ander op de website te zetten. Schadevergoeding is niet mogelijk, wat is je schade ?
-de school zal je verteld hebben waarom je niet " leuke dingen " kon doen. Er was een argumentatie. Die noem je hier niet.
Blijkbaar vind je dat niet leuk.
Maar er is geen reden om dan maar schadevergoeding te vragen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.