Zijn dit officieel eenrichtingswegen?
Ik zit momenteel met het volgende. Ik woon in een wijk in Tilburg met de volgende situatie voor autoverkeer. De weg waarmee je aan komt rijden is weg D. Weg A en D zijn op D aangesloten en daartussen bevinden zich parkeerplaatsen die ik heb afgebeeld met B. De afstand tussen A en C is minder dan 10 meter. Nu is er het volgende
Toen ik een aantal jaar geleden rijlessen volgde, mocht ik van mijn rijinstructeur nooit A oprijden als ik vanuit weg D kwam. Hij zij hierbij dat dit komt omdat er x aantal meters tussen A en C moet zitten om er in beide richtingen te mogen rijden. Omdat ik dit zo heb geleerd van een rijinstructeur hou ik dit ook altijd aan. Echter zijn er veel mensen die A en C zien als een weg die in beide richting op gereden mag worden. Wat is de officiele regel hierbij?
Het is namelijk zo dat op het moment dat ik op weg D rijd en ik kom van de rechterkant gezien op de afbeelding, dat ik verkeer van rechts moet voorlaten als er een auto uit A komt rijden. Maar uit C? Als daar niet gereden mag worden, moet ik degene dan wel voorlaten? Ik hoop dat ik de situatie zo goed mogelijk heb uitgelegd en anders hoor ik het wel.
Zie de bijbehorende afbeeldingen voor de situaties. Er staan overigens nergens borden en de kruispunten zijn gelijkwaardig. Mocht iemand het nader willen bekijken via Google Maps en streetview, het gaat om de Witbrantlaan West in Tilburg. Deze kruispunten komen 3 of 4 x voor op de gehele laan. Er is veel verwarring tussen alle autorijders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.