Wanneer moet ik mijn huur opzeggen ivm opzegtermijn en wat moet ik dan nog aan huur betalen?
Het is nu 5 januari. Ik wil per 1 februari OF 1 maart op een nieuwe kamer zitten. Dat hangt af van het antwoord op mijn vraag. In mijn huurcontract staat "De huurovereenkomst is aangegaan voor onbepaalde tijd met een maand opzegtermijn". Dit is een 100% citaat. Stel ik zeg NU mijn huur op. Wanneer kan ik dan weg? Hoeveel huur ga ik nog betalen? Mijn huurbaas is niet de makkelijkste, een geldwolf, dus ik wil graag stevig in mijn schoenen staan als ik mijn huur opzeg. Bedankt voor jullie hulp alvast!
De huur kan per de 1e van de maand worden opgezegd, tenzij in het huurcontract iets anders is afgesproken. Bij sommige verhuurders kan bijvoorbeeld ook per de 15e van de maand, of per ‘iedere dag van de maand’ worden opgezegd. Kijkt u dit na in uw huurcontract. voorbeeld:
Bij de meeste standaard huurcontracten betaalt de huurder per maand en kan de huurder per de 1e van de maand opzeggen. Als u half april de huur wil opzeggen, dan kan dat per 1 juni.".
Ik weet niet hoeveel vierkante meter je hebt, maar een huur van
€ 245,00 per maand lijkt mij niet direct het tarief van een geldwolf.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.