Wat gebeurt er wanneer je jezelf hebt gemeld bij de politie voor een botsing, terwijl er geen aangifte is gedaan?
Ik ben gister licht tegen een andere auto aangebotst. Ik keek op mijn auto en zag totaal geen schade. Ik heb daarna nog vanaf zo'n 10 meter naar de andere auto gekeken en zag ook niets. Ik ben doorgereden...
Nu werd ik vanochtend wakker en zag ik dat (mocht de andere auto schade hebben) een misdrijf heb gepleegd. Dit omdat ik de plaats delict had verlaten zonder dat ik iets heb laten weten. Dit zat mij echter niet lekker en ik heb me bij de politie gemeld (nog wel binnen 12uur).
Wat gebeurt er wanneer er geen aangifte tegen mij wordt gedaan en ik me wel heb gemeld. Gebeurt er dan niets of...
En wat gebeurt er als er wel aangifte tegen mij wordt gedaan, moet ik dan de schade(mocht die er zijn) betalen of wordt dit verzekerd? en krijg ik een boete, taakstraf?
Alvast bedankt
Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben trouwens tegen een stilstaande auto aangereden, wat heeft dit voor gevolgen mbt de verzekering?
Uw gegevens van de verklaring op het politiebureau behoren niet te worden doorgegeven aan de tegenpartij.
Verder leest ik ook op het internet dat wanneer je tegen een stilstaande auto aanrijd je niet bent verzekerd..?
Of is dit wel zo
De kentekenhouder kan in geen geval schadeplichtig zijn, de fietser krijgt zijn schade niet vergoed.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.