ik moet een boete belalen van 200 € aan justitie. maar ik wil dit doen door 4 dagen hegetenis te ondergaan. hoe gaat dit in zij werk ?
Kan ik zelf een gevangenis kiezen, (ik woon in Hilversum)
En kan ik een tv huren gedurende die tijd ? Enz
[/quote]
Voordelen:
- je kunt zeggen dat je in de gevangenis gezeten hebt
- je kunt zeggen dat je een strafblad hebt ( niet echt, maar toch )
- je komt niet in aanmerking voor veel banen
- je kunt stoer verhalen van " toen ik in de gevangenis zat "
- je kunt contacten leggen met criminelen
Laat ons maar weten hoe je het ervaren hebt. Veel plezier !
Je hebt gelijk, de eerste vraag zou moeten zijn : " waarom? "
Ik heb dat zelf " ingevuld", maar mogelijk zijn er andere redenen. Ik ben benieuwd!
- Al je persoonlijke spullen moet je inleveren.
- voor kort gestraften zijn er " basis- cellen " zonder luxe.
- Het hebben van een tv of meedoen aan een dagprogramma zijn zaken die vallen onder " privileges" . Dit recht op o.a. het hebben van een tv, kun je " verdienen of verliezen".
- omdat je de privileges kunt verdienen na langere tijd, zul je geen daarvan krijgen.
- alleen luchten zoals de wet minimaal voorschrijft.
- geen of minimaal contact met medegedetineerden omdat je te kort bent om in " de groepsdynamica" opgenomen te worden.
- eten en drinken krijg je minimaal, zoals de wet voorschrijft. - omdat je er zo kort bent, ben je een gevaar voor de gevangenis, daarom is het je ook niet toegestaan om gebruik te maken van de " interne winkel" . Toegevoegd na 41 minuten:
Omdat " de gevangenis " nog niet weet wie je bent, en hoe je je in de groep zult voegen, ben je een gevaar. Je zou "onrust" kunnen veroorzaken, vechtpartijen uitlokken, willen dealen, etc. Dit weten ze niet. Elke nieuwe gevangene wordt 3 weken streng geobserveerd. Elke interactie wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Voor iemand die zo kort is, nemen ze de moeite niet. Bronnen:
- werkervaring
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.