Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een boete in zwitserland, kunnen ze mij iets maken als ik in nederland woon?

hallo

ik heb een boete gekregen in Zwitserland, maar woon in Nederland, kunnen ze mij hier iets maken?
de ene zegt ze sturen interpol op je af, de ander zegt Zwitserland zit niet bij de EU, weer een ander zegt, Nederland levert geen staatsburgers uit aan het buitenland. Let wel ik heb geen moord gepleegt, maar heb gereden met alcohol op.
ik zou hier graag antwoord op willen.
voor de duidelijkheid, ik wil zelf niet meer naar zwitserland toe, want het is een vreselijk duur land. maar moet ik mij hier dus zorgen gaan maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De boete voor een snelheidsovertreding van 5 km/h ligt tussen de CH 20,-- en CH 40,--. Dat maakt dus het eindbedrag niet echt hoog..
De boetes voor rijden onder invloed zijn:
Van 0,7‰ - 0,8‰: vanaf CHF 800.
Vanaf 0,8‰ is de boete afhankelijk van het inkomen en de hoogte van het promillage.
Bij CH 1700,-- boete is het toegestane alcoholpercentage van 0,5 ‰ flink overschreden.

Aangezien het om rijden onder invloed gaat is de kans dat Zwitserland bij niet betalen uw zaak overdraagt aan de Nederlandse OvJ. De kosten worden dan alleen maar hoger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing