Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ieder jaar switchen van zorgverzekering en zodoende jaarlijks de ong 100 euro vergoeding opstrijken voor contactlenzen?

Bij de meeste zorgverzekeringen krijg je gem. 100 euro vergoed per 2 of 3 jaar. Ik dacht als ik nu ieder jaar switch van zorgverzekering, krijg ik dan ook ieder jaar de vergoeding ipv iedere 2-3 jaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

U kunt elk jaar overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Bij de nieuwe verzekeraar gelden nieuwe voorwaarden. Dus uw vraag kan met JA worden beantwoord. U moet wel navragen of iedereen, dus ook u, bij de nieuwe verzekeraar wordt geaccepteerd voor de aanvullende verzekering. Wettelijk kan een verzekeraar u weigeren voor de aanvullende verzekering. Al doen de meeste verzekeraars dit niet om concurrentieredenen.

€ 100 voordeel in 1 of 2 jaar is een relatief klein voordeel. Is er een even grote collectiviteitskorting mogelijk op de basis- en aanvullende verzekering. Kost het aanvullend pakket niet meer dan bij de oude verzekeraar. Sluit u een natura of restitutiepolis af. Kan er uitsluitend per internet gecorrespondeerd worden bijvoorbeeld indienen van nota's e.d. Is er vrije keuze van ziekenhuizen. Is het aanvullend pakket wel even gunstig voor andere kosten zoals tandartskosten, fysio e.d.

Rekent u zich dus niet te snel rijk. Besparing van een enkele euro per maand, weegt dat op tegen eventuele nadelen bij de nieuwe verzekeraar?
fisbel
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing