Ik heb mijn geld terug gehad voor een defect product, later het product gerepareerd toch geleverd gekregen. Wat zijn mijn rechten?
Goedendag,
Een jaar geleden een telefoon besteld via een bekend bestelsite. Deze functioneerde prima de eerste paar maanden. Vervolgens ging hij defect en stuurde ik het ter reparatie terug. Na twee maanden had ik er nog niks over gehoord. Ik besloot zelf te bellen. Er werd verteld dat ze er met spoed naar zouden kijken. Dit heb ik drie keer aan moeten horen totdat ik uiteindelijk mijn geld terug kreeg. Ik kreeg het geld terug en zij zouden het product zelf houden.
Nu bijna twee maanden later, krijg ik ineens het gerepareerde product thuis geleverd. Het feit dat ik zolang heb moeten wachten en maar niks hoorde, heeft mij doen beslissen het niet te melden aan eerder genoemde verkoper.
Ben ik verplicht dit product terug te sturen? Of kan ik dit product gerust doorverkopen zonder enig risico te lopen?
De website van de rijksoverheid zegt dat ik bij een ongevraagde toezending het product mag houden zonder te betalen. Geldt dit ook in mijn geval of is dit alleen wanneer een bedrijf als reclame mij een product toezend in de hoop dat ik het koop?
Mvg,
B.
Bron:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-bij-een-ongevraagde-toezending-van-een-product.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.