Hoe kan ik mijn verhuurder bestraffen?
Mijn verhuurder van mijn kamer komt erg vaak zonder toestemming binnen, totaal een 40-tal keer over het laatste jaar.
Maakt beledigingen zonder hiertoe aanleiding te hebben.
Verbied het mij vrienden binnen te laten.
Heeft meerdere malen gedreigt om mij op staande voet huis huis te trappen. Dreigt met het verwisselen van de sloten, ook al een poging gedaan hiertoe. Doet geen onderhoud aan het pand, kasten vallen van de muur, kortsluitingen, kranen en verwarming die niet goed werken, kapotte wc, kapot raam.
Loopt erg vaak per dag naar binnen te gluren.
Verbied het mij lamellen of gordijnen voor de ramen te sluiten, komt ook binnen om ze te openen.
Doorzoekt mijn vuilnis.
Verhoogt de huur buiten de normen en dreigt hierbij met uitzetting als je niet voldoet.
Op al de bovengenoemde punten zijn getuigen, foto's en/of video's van.
Heb een jaar lang geen aangifte durven doen uit angst van het verlies van onderkomen. Ook nu moet ik wederom per 24 November uit huis zijn van hem. Dit zonder aanleiding of wettige reden, geen hulp bij het zoeken van wat anders door de verhuurder.
Op advies van anderen probeer ik nu toch een einde aan deze praktijken van deze man te maken. Ook mijn huisgenoot kampt hiermee.
Mijn vraag is ; Wat kan ik doen om deze man zo hard mogelijk te laten bestraffen voor zijn daden en welke kosten zijn hier aan verbonden? alle relevante informatie is welkom!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.