Moet de advocaat de kosten voor rechtsbijstand verhalen op de tegenpartij ?
Hallo
Ik heb onlangs een brief gekregen van "Raad voor Rechtsbijstand" om een xxx bedrag te betalen aan mijn advocaat voor de verleende rechtsbijstand bij een zaak die ik gewonnen heb. (Ik heb de advocaat zelf op de hoogte gebracht dat het schadebedrag op eens op mijn rekening stond dus ik neem aan dat ik de zaak gewonnen heb dit was via mail waarhij een korte replay op gaf met als antwoord "top!")
De tegenpartij heeft de volledige schade aan mijn auto pas echter vergoed toen ik een advocaat had ingeschakeld, daar voor wimpelde zij mij weg.
Ik heb met mijn advocaat afgesproken toen we de zaak aangingen dat hij mijn deel + als extra deel voor hem zelf gaat verhalen bij de tegenpartij.
Nu snap ik alleen niet waarom ik de eigen bijdrage moet betalen want dit zou de advocaat toch zelf moeten regelen met de tegenpartij of mij minstens op de hoogte stellen van dat de tegenpartij zijn deel niet heeft uitgekeerd en of de zaak voortgezet moet worden. Nu krijg een brief op mijn dak terwijl de advocaat helemaal niks met mij heeft gecommuniceerd.
Moet de advocaat niet de kosten voor rechtsbijstand verhalen op de tegenpartij of zie ik het verkeerd en moet ik dit wel betalen ?
Groetjes,
Moibo
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.