Welke boete mag men geven als je parkeert op een zandpad bij staatsbosbeheer met het oranje bordje, geen toegang voor gemotoriseerd verkeer?
er was een heel breed zandpad toegankelijk vanaf de weg, genoeg plaats om aan weerskanten te parkeren. Naar mijn idee niet een duidelijk zichtbaar bord van verboden toegang voor verkeer. Slechts achteraf door de boswachter aangewezen oranje bord waarop staat wandelen op wegen en paden, geen toegang voor gemotoriseerd verkeer. Dit bord is simpel te vinden op google afbeelding, trefwoord staatsbosbeheer toegang. Inmiddels hadden wij van hem een boete gekregen van 90 euro. Ik vraag me af of dit wel terecht is dat wij zo'n hoge boete krijgen.
Deze vraag is niet te beantwoorde zonder de situatie te zien. Ik zou of de situatie helemaal onderaan deze pagina verwachten:
http://www.drentscheaa.nl/newsletter/digi-14.xml?lang=nl
Of iets van een hek / boomstam over de weg, met alleen het oranje bord.
@Thinker, het is geen Mulderboete maar de overtreding valt onder art 461 W.v.S.
En als jij het gedaan krijgt om wettelijk een bordje verboden toegang art 461 W.v.S. voor je uitrit te mogen plaatsen dan kan er een boete gegeven worden aan de overtreder. Alleen zal je wel je post e.d. zelf op straat moeten komen ophalen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.