uit de gemeentelijke basisadministratie gezet en legitimatiebewijs kwijt,wat nu?
Ik ben uit de gemeentelijke basisadministratie gezet omdat ik niet woonde op het adres waar ik stond ingeschreven. Mij inschrijven op het adres waar ik woon is ook geen optie, omdat ik hiervoor geen toestemming heb van de verhuurder waarschijnlijk ivm hogere afvalstoffenheffing, waterschapsbelasting ed. Mij inschrijven bij familie of vrienden is om de zelfde reden evenmin een optie. Nu zou ik kunnen proberen om op het adres van familie of vrienden een briefadres aan te vragen en in het uiterste geval mij in te schrijven bij het leger des heils. Dit zal echter ook niet zomaar gaan omdat mijn zakken recent zijn gerold en ik geen legitimatiebewijs meer heb. Om een nieuw legitimatiebewijs aan te vragen moet ik ingeschreven staan bij een GBA en om mij in te schrijven heb ik een legitimatiebewijs nodig.
Alvorens door verschillende instanties van het kastje naar het muurtje gestuurd te worden stel ik hier dus nu de vraag wat ik nu het beste kan doen.
Dan is er sprake van een huurovereenkomst. Vraag je verhuurder om een (eenvoudig) "hospita-huurcontract" en accepteer evt. wat hogere huurprijs als bijdrage in de extra kosten die ontstaan. Vervolgens schrijf je je in bij de Gemeente.
@compris; Dat betekent ook dat het inkomen veranderd van de eigenaar. Misschien heeft ze daar ook niet zoveel zin in om minder belasting centjes terug te krijgen.
Het inkomen van de huurbaas wijzigt niet door de ontvangen huur.
Wel kan vanwege het inkomen huurder de huurtoeslag wijzigen. Huurder is medebewoner als er geen huurcontract is. Beide inkomens tellen dan voor de huurtoeslag. Mét huurcontract is huurder onderhuurder. Er is geen gemeenschappelijke huishouding. Het inkomen van de onderhuurder telt dan niet mee. In de situatie van huur met huurcontract zou er met € 10 extra huur als compensatie voor extra te betalen gemeentelijke belastingen dus geen nadeel zijn voor de verhuurder. Zie de tarieven van een willekeurige gemeente in Nederland:
http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid=%7BE35FC750-D5F1-4B57-8061-53BE9CF3FA9D%7D
Maar ik maak (gratis) gebruik van een schuur waar niks over in mijn contract staat. Dit geldt voor de vraagsteller mogelijk voor een tuin, parkeerplaats enzovoorts.
Vergeet ook niet dat de vraagsteller vlakbij de verhuurder woont, gezellig om daar problemen mee te hebben.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.